Andelsforeningen Glasvej 20 - 28 og Frederiksborgvej 37 - 41 ligger i Københavns nordvestkvarter, og er to fjerdesals bygninger, som blev opført i perioden 1932 - 1934. På Glasvej er der oprindlig 50 stk. 2 værelses lejligheder, men pga. sammenlægninger af flere andele de sidste 2 årtier, er dette antal reduceret til 34 stk. 2 værelses- (62 m²) og 8 stk. 4 værelses lejligheder (124 m²). På Frederiksborgvej er der 24 stk. 2½ værelses lejligheder(75 m²), samt 5 erhvervsandele i stueetagen, som udlejes til liberalt erhverv.

Ejendommmen blev til andelsforening den 5. oktober 1961, og i de 50 år vi har eksisteret, har vi haft Andelsbo som administrator.

Vi er en lille økonomisk sund forening med fjernvarme, kabel tv, fælles billigt internet, fest- og billiardlokale, garager i gården, samt en fuldtidsvicevært til at holde ejendommen pæn og ren.

Vores fælles gårdmiljø betragter en stor del af andelshaverne som en lille oase midt i København. Børnene kan trygt lege i gården da gården er skærmet af hele vejen rundt, og de voksne kan sidde og slappe af på en bænk, eller ligge og dase på de grønne arealer. Om sommeren er der om aftenerne ofte godt gang i den fælles grill. Vi har en årlig fælles frivillig arbejdsdag, hvor vi i fællesskab hygger mens vi frisker gården op med lidt maler & snedkerarbejde, for alle at gøre en indsats for at passe på vores lille oase.